185 - Muhammed ile bile Mi'râc'a çıkan benem

031 - Benem sâhib-kırân devrân benümdür


Mefâ'îlün Mefâ'îlün Fe'ûlün 
1 Benem sâhib-kırân devrân benümdür
Benem key pehlevân meydân benümdür

2 Harâmîden benüm korkum kayum yok
Bu zûr u bu kuvvet Hak'dan benümdür

3 Ebu Bekr ü 'Ömer ol dîn ulusı
‘Aliyy-i Murtaza ‘Osmân benümdür

4 Topı kim alısar çevgânumuzdan
Bu çevgân topıla meydân benümdür

5 Bana gelsün yohsul olan bay ola
Bu mâl u ser-mâye dükkân benümdür

6 Hasan'dur cismüm içre nûr-ı îmân
Hüseyn-i sâhibü'l-'irfân benümdür

7 Yûnus'am ben Yûnus iş bu cihânda
Benem sultân kulı sultân benümdür
Günümüz Türkçesi
1. Kutlu cihangir benim, devran benimdir. Baş pehlivan benim, meydan benimdir.
2. Benim, haramiden korkum ve kaygım yok. Hak'tan gelen bu güç kuvvet benimdir.
3. Ebu Bekir, Ömer, o din büyüğü Aliyy-i Murtaza ve Osman benimdir.
4. Çevgânımızdan topu kim alabilir? Bu çevgân ve top ile meydan bizimdir.
5. Yoksun olan zengin olmak için bana gelsin. Bu mal, sermaye ve dükkân benimdir.
6. Cismimin içinde iman nuru olan Hasan vardır. İrfan sahibi Hüseyin benimdir.
7. Yunusum ben Yunus, işte bu dünyada sultan kulu benim, sultan benimdir.

Yorumlar