185 - Muhammed ile bile Mi'râc'a çıkan benem

202 - Ben seni sevdügümi işitsünler hâs u ‘âm


1 Ben seni sevdügümi işitsünler hâs u ‘âm
Söyleşenler söyleşsün sensüz dirligüm harâm

2 Kim senün lezzetünden cânı dad almazısa
Yürür bir cânsuz sûret ‘âlem halinden bî-gam

3 Ben bu dem seni gördüm niçesi sabr eyleyem
Seni bir dem görmege müştâkdur cümle ‘âlem

4 Seni seven kişiye ne hâcet Hûr u Kusûr
Seni sevmeyen câna Tamu'dur cümle makâm

5 İki cihân varlıgı ger benüm olurısa
Sensüz bana gerekmez iş senünledür tamâm

6 Bin yıl ‘ömrüm varısa harc idem bu kapuda
Gerçek ben ‘âşıkısam gerek bu yolda ölem

7 Bana sen geregisen n'iderem kendözümi
Ger ben sen oldumısa ben beni yavu kılam

8 ‘Âlemlerün arzûsı seni bulmagiçündür
Ben seni bulmışiken sensüzin nite olam

9 Çok sorarlar Yûnus'a niçe ‘ışk esrükligi
N'itsün ezel bezminde öyle çalındı kalem

Yorumlar