185 - Muhammed ile bile Mi'râc'a çıkan benem

271 - Cânlar cânını buldum bu cânum yagmâ olsun

1 Cânlar cânını buldum bu cânum yagmâ olsun
Assı ziyândan geçdüm dükkânum yagmâ olsun

2 Ben benligümden geçdüm gözüm hicâbın açdum
Dost vaslına ulaşdum gümânum yagmâ olsun

3 Benden benligüm gitdi hep mülkümi dost tutdı
Lâ-mekân kavmi oldum mekânum yagmâ olsun

4 İkilikden usandum ‘ışk tonını tonandum
Derdi hânına kandum dermânum yagmâ olsun

5 Varlık çün sefer kıldı andan dost bize geldi
Vîrân gönül nûr toldı cihânum yagmâ olsun

6 Geçdüm bitmez sagınçdan usandum yaz u kışdan
Bostânlar başın buldum bostânum yagmâ olsun

7 Ta‘allukdan üzüşdüm ol dostdan yana uçdum
‘Işk dîvânına düşdüm dîvânum yagmâ olsun

8 Yûnus ne hoş dimişsin bal u şeker yimişsin
Ballar balını buldum kovanum yagmâ olsun
Günümüz Türkçesi
1. Canlar canını buldum, bu canım yağma olsun. Kâr ve zarardan geçtim, dükkânım yağma olsun.
2. Ben benliğimden geçtim, gözümün örtüsünü açtım. Dost vuslatına ulaştım, şüphem yağma olsun.
3. Benden benliğim gitti, bütün ülkemi dost zapt etti. Mekânsız kavmi[nden] oldum, mekânım yağma. 
4. İkilikten usandım, aşk elbisesini donandım. Derdinin sofrasına kandım, dermanım yağma olsun.
5. Varlık çünkü sefer kıldı, oradan dost bize geldi. Viran gönül nur doldu, dünyam yağma olsun.
6. Bitmez arzudan vazgeçtim. Yaz ve kıştan usandım. Bostanların sahibini buldum, bostanım yağma olsun.
7. İlinti[ler]den koptum, o dosta doğru uçtum. Aşk divanına (= meclisine) düştüm, divanım yağma olsun.
8. Yunus ne hoş demişsin, bal ve şeker yemişsin. Ballar balını buldum. Kovanım yağma olsun.

Yorumlar