185 - Muhammed ile bile Mi'râc'a çıkan benem

301 - İy kopuzıla çeşte aslun nedür ne işde

1 İy kopuzıla çeşte aslun nedür ne işde
Sana su'âl soraram eydivir bana üşde

2 Eydür ki aslum agaç koyın kirişi bir kaç
Gel ‘işretüm dinle geç ‘aklı koma beleşde

3 Eydürler bana harâm ben ugrulık degülem
Çünki aslum mismildür ne varımış kirişde

4 Bana kiriş didiler ‘ışka giriş didiler
Benüm adum ‘ışk virdi ben durmazam kolmaşda

5 Şâdılıgıla geldüm iş bu ‘âleme toldum
Mürvetlere düzüldüm kodılar iş bu düşde

6 Agaç deri dirildi kirişile bir oldı
‘Işk denizine taldı bahâne yok bu işde

7 Mevlânâ sohbetinde sâzıla işret oldı
‘Ârif ma‘nîye taldı çün biledür ferişde

8 Ferişteyi anmakdan bilesin murâd nedür
Gice gündüz biledür senünile her işde

9 Ol ferişteler adı Kirâmen Kâtibîn'dür
Yazmakdan usanmazlar armazlar yaz u kışda

10 Birisi sag omzunda birisi sol omzunda
Birisi hayrun yazar birisi şer cünbişde

11 Kâgıdları dükenmez ne hod mürekkebleri
Aşınmaz kalemleri kâ’imlerdür ol işde

12 Hem meyhâneye varur hem büt-hâneye girür
Bunlar saklarlar seni sen gâfilsin bu işde

13 Yûnus imdi Sübhân'ı vasf eylegil gönülde
Ayru degül ‘ârifden bu kopuzıla çeşde

Yorumlar