185 - Muhammed ile bile Mi'râc'a çıkan benem

393 - İsteridüm Allah'ı buldumısa ne oldı


1 İsteridüm Allah'ı buldumısa ne oldı
Aglarıdum dün ü gün güldümise ne oldı

2 Erenler meydânında yuvalanur top idüm
Pâdişâh çevgânında kaldumısa ne oldı

3 Erenler sohbetinde deste kızıl gül idüm
Açıldum ele geldüm soldumısa ne oldı

4 'Âlimler müderrisler medresede buldılar
Ben harâbât içinde buldumısa ne oldı

5 İşit Yûnus'ı işit uş yine delü olmış
Erenler ma'nîsine taldumısa ne oldı
Günümüz Türkçesi:
1. Allâh'ı isterdim, buldumsa ne oldu? Gece gündüz ağlardım, güldümse ne oldu?
2. Erenler meydanında yuvarlanan top idim. Padişah çevganında kaldımsa ne oldu?
3. Erenler sohbetinde bir deste kızıl güldüm. Açıldım, ele geldim, soldumsa ne oldu?
4. Âlimler müderrisler medresede buldular. Ben harabat [= meyhane, dergâh] içinde buldumsa ne oldu.
5. İşit Yûnus'u işit, işte yine deli olmuş. Erenlerin [daldığı] mânâ [denizine] daldımsa ne oldu.

Yorumlar