185 - Muhammed ile bile Mi'râc'a çıkan benem

404 - Gönlüm düşdi bir sevdâya, Gel gör beni ‘ışk n'eyledi


1 Gönlüm düşdi bir sevdâya
Gel gör beni 'ışk n'eyledi
Başumı virdüm gavgâya
Gel gör beni 'ışk n'eyledi

2 Ben yürürem yana yana
'Işk boyadı beni kana
Ne 'âkilem ne dîvâne
Gel gör beni 'ışk n'eyledi

3 Ben yürürem ilden ile
Dost soraram dilden dile
Gurbetde hâlüm kim bile
Gel gör beni 'ışk n'eyledi

4 Benzüm sarı gözlerüm yaş
Bagrum pâre yüregüm baş
Hâlüm bilen dertlü kardaş
Gel gör beni 'ışk n'eyledi

5 Gurbet ilinde yürürem
Dostı düşümde görürem
Uyanup Mecnûn oluram
Gel gör beni 'ışk n'eyledi

6 Gâh tozaram yirler gibi
Gâh eserem yeller gibi
Gâh çaglaram seller gibi
Gel gör beni 'ışk n'eyledi

7 Akar sulayın çaglaram
Dertlü cigerüm taglaram
Şeyhüm anuban aglaram
Gel gör beni 'ışk n'eyledi

8 Yâ elüm al kaldur beni
Yâ asluna irdür beni
Çok aglatdun güldür beni
Gel gör beni 'ışk n'eyledi

9 Ben Yûnus-ı bî-çâreyem
Başdan ayaga yareyem
Dost ilinde âvâreyem
Gel gör beni 'ışk n'eyledi


Günümüz Türkçesi
1. Gönlüm düştü bir sevdaya, gel gör beni aşk neyledi. Başımı verdim kavgaya, gel gör beni aşk neyldi.
2. Ben yürürüm yana yana, aşk boyadı beni kana. Ne akıllıyım ne deli, gel gör beni aşk neyldi.
3. Ben yürürüm ilden ile, dost[u] sorarım dilden dile. Gurbette hâlimi kim bile, gel gör beni aşk neyldi.
4. Benzim sarı, gözlerim yaş, bağrım parça parça, yüreğim yaş. Hâlimi bilen dertli kardeş, gel gör beni aşk neyldi.
5. Gurbet ilinde yürürüm, dostu düşümde görürüm. Uyanıp Mecnun olurum, gel gör beni aşk neyldi.
6. Bazen yollar gibi tozup savrulurum, bazen yeller gibi eserim. Bazen seller gibi çağlarım. Gel gör beni aşk neyldi.
7. Akar su gibi çağlarım. Dertli ciğerimi dağlarım. Şeyhimi anıp ağlarım. Gel gör beni aşk neyldi.
8. Ya elimi al, beni kaldır. Ya beni aslına eriştir. Çok ağlattın güldür beni. Gel gör beni aşk neyldi.
9. Ben çaresiz Yunus'um. Baştan ayağıma kadar yaralarla doluyum. Dost ilinde perişanım. Gel gör beni aşk neyldi.

Yorumlar